NaCoBeZU
  • HOME
  • NAUCZANIE POCZĄTKOWE
  • NACOBEZU
      • JĘZYK POLSKI
          • KLASA IV
              • GRAMATYKA
              • INTERPUNKCJA
              • ORTOGRAFIA
              • SZKOŁA PISANIA
          • KLASA V
              • GRAMATYKA
              • INTERPUNKCJA
              • ORTOGRAFIA
              • SZKOŁA PISANIA
          • KLASA VI
              • GRAMATYKA
              • INTERPUNKCJA
              • ORTOGRAFIA
              • SZKOŁA PISANIA
      • JĘZYK ANGIELSKI
          • KLASA IV
          • KLASA V
          • KLASA VI
      • MATEMATYKA
          • KLASA IV
          • KLASA V
      • HISTORIA
          • KLASA IV
          • KLASA V
          • KLASA VI
          • KLASA VII
      • PRZYRODA
          • KLASA IV
      • GEOGRAFIA
          • KLASA V
          • KLASA VI
      • BIOLOGIA
          • KLASA V
          • KLASA VI
      • NIEMIECKI
          • KLASA VII
      • RELIGIA
      • MUZYKA
          • KLASA IV
          • KLASA V
      • TECHNIKA
      • CHEMIA
          • KLASA VII
  • ĆWICZENIA
      • JĘZYK POLSKI
          • LEKTURY IV-VI
          • LEKTURY VII-VIII
      • MATEMATYKA
          • KLASA IV
          • KLASA V
      • GEOGRAFIA
  • Search

MATEMATYKA KLASA IV

  • LICZBY I DZIAŁANIA
  • SYSTEMY ZAPISYWANIA LICZB
  • DZIAŁANIA PISEMNE
  • FIGURY GEOMETRYCZNE
  • UŁAMKI ZWYKŁE
  • UŁAMKI DZIESIĘTNE
  • POLA FIGUR
  • PROSTOPADŁOŚCIANY I SZEŚCIANY
  • RACHUNKI PAMIĘCIOWE DODAWANIE I ODEJMOWANIE
  • LICZBY WYSTĘPUJĄCE W DODAWANIU TO SKŁADNIKI I SUMA
  • 4+5=9
  • W tym działaniu cyfry 4 i 5 to składniki cyfra 9 jest sumą czyli wynikiem dodawania
  • LICZBY WYSTĘPUJĄCE W ODEJMOWANIU TO ODJEMNA, ODJEMNIK I RÓŻNICA
  • 9-5=4
  • W tym działaniu cyfra 9 jest odjemną, cyfra 5 jest odjemnikiem zaś 4  jest różnicą czyli wynikiem odejmowania
  • DODAWANIE I ODEJMOWANIE W PAMIĘCI NA RÓŻNE SPOSOBY
  • Dodawania dziesiątek i jedności osobno i później ich sumowanie
  • 23+37= 20+30+3+7= 50+10=60
  • ten sam przykład można rozpisać inaczej
  • 23+37=23+30+7=53+7=60
  • Odejmowanie dziesiątek i jedności
  • 37-23=37-20-3=17-3=14
  • ten sam przykład można rozwiązać inaczej
  • 37-23=
  • Różnica pomiędzy 23 a 30 to 7 dodając 7 które mamy powyżej 30 wyjdzie nam 14 czyli wynik
  • O ILE WIĘCEJ O ILE MNIEJ?
  • Zwroty o 6 więcej o 6 mniej związane są z dodawaniem i odejmowaniem
  • np: o 6 więcej od 20 to 20+6=26
  • np: o 6 mniej od 20 to 20-6=14
  • Pamiętaj o kolejności wykonywania działań:
  • 1. Działania w nawiasach
  • 2. Mnożenie lub dzielenie
  • 3. Dodawanie lub odejmowanie
  • Pamiętaj o kolejności wykonywania działań:
  • 1. Działania w nawiasach
  • 2. Mnożenie lub dzielenie
  • 3. Dodawanie lub odejmowanie
  • Pamiętaj o kolejności wykonywania działań:
  • 1. Działania w nawiasach
  • 2. Mnożenie lub dzielenie
  • 3. Dodawanie lub odejmowanie
  • Pamiętaj o kolejności wykonywania działań:
  • 1. Działania w nawiasach
  • 2. Mnożenie lub dzielenie
  • 3. Dodawanie lub odejmowanie
  • Pamiętaj o kolejności wykonywania działań:
  • 1. Działania w nawiasach
  • 2. Mnożenie lub dzielenie
  • 3. Dodawanie lub odejmowanie
  • Pamiętaj o kolejności wykonywania działań:
  • 1. Działania w nawiasach
  • 2. Mnożenie lub dzielenie
  • 3. Dodawanie lub odejmowanie
  • Pamiętaj o kolejności wykonywania działań:
  • 1. Działania w nawiasach
  • 2. Mnożenie lub dzielenie
  • 3. Dodawanie lub odejmowanie
www.simplemedia.pl

Login or Register

  • Forgot your password?
  • Forgot your username?